tirsdag, oktober 21, 2008

Charles Orban

Det er ikke meget, jeg ved om denne champagne. Jeg har ikke kunne finde noget om producenter i hverken bøger eller på nettet. Den er købt i Frederiksberg Vinimport, og jeg har smagt den to gange med positivt resultat begge gange.
Det, som fremgår af etiketten er, at den er fra Troissy - en kommune, som jeg heller ikke ved synderligt meget om. Der er tale om en "Récoltant-Manipulant" - altså det, jeg kalder en vinbonde. Men altså: en rigtig udmærket champagne. Prisen er ok -selvom man kan få grand cru champagne billigere.
Det skulle være (endnu) et bevis på, at der stadig findes mange spændende små champagneproducenter, som "flyver under radaren"...

Smagte Vine:

BRUT CHARDONNAY


Sidst smagt: 21/10-08
Relativt moden smag uden de helt store karakteristika, men ren og i orden. Lidt "våd karklud" - som dog ikke er som negativt, som det lyder. Lakrids & lidt efterårsløv. En anelse gummi. Ligger meget bagtil i munden (hvad jeg ikke erindrer at have oplevet i champagne før!). God syre. Alt i alt absolut i orden.

Etiketter: , ,